Sunday, February 22, 2009

Komikoo #8 Di Pasaran

Ramai yang tertanya-tanya kenapa Komikoo tak keluar-keluar selepas saya membuat pengumuman di bawah. Maaflah, saya bukannya nak buat semua orang tertunggu-tunggu tetapi memang selepas saya buat pengumuman itu, sebelum cuti Gong Xi Fa Cai, color separation semua dah siap dan tunggu masuk proses percetakan saja.

Dan ia tersangkut pada proses percetakanlah. Apa sebabnya, tak dapat saya nyatakan di sini. Cuma sekarang ia sudah berada di pasaran, dan anda semua boleh dapatkannya. Komikoo masih lagi ada, dan saya memang berusaha sesungguhnya untuk ia sampai ke pasaran pada masa yang ditetapkan. Tapi saya sudah usai berjanji, dan sudah kehabisan alasan untuk diberi, jadi setiap kali selesai proses editorial, dan color separation, ianya sudah berada di luar kawalan saya.

Kualiti kertas dan percetakan kali ini memang baik bagi saya dan harapnya akan begini lagilah isu depan. Saya sedang dalam proses menyiapkan nombor 9 dan ada juga muka baru yang akan membuat penampilan.

Nanti saya akan gebang lagi.

Cheers,
Roy Ablah

26 comments:

faizalmukhtar said...

You got my vote for Anugerah Pekomik, dud! Hahah :D

Keep it up.

afrohead said...

akhirnya..
terima kasih saudara roy.
saya sentiasa mendoakan komikoo terus bertahan.
ganbatte ne!

RABUN said...

cayalah! mcm ni lah kita mau..aku dah rembat satu..kualiti kertas mmg baik..teruskan menerbit

Mohd. Fahmy b. Mohd Hashim said...

aku pun dh rembat satu... check2 newstand kt cineleisure.. nmpak ada. terus aku gembira!! sambar satu terus baca! quality paper best! keep it up Komikoo. May the force be with u guys!

lelah semu semata said...

saya peminat komikoo! :)

zamzami said...

Syabasss kerana masih bertahan...gua beli jerk kalo keluar...

ubder said...

kipidap Roy n Team...

contents sekarang dah makin ada sikit imbangan... story and gags.. n articles...

matt jack said...

ALHAMDULILLAH.........
akhirnya keluar jugak komikoo
aku nampak pagi semalam waktu sarapan terus aku sambar....
kualiti kertas ok...
harap2 lepas ni dapatla kuar cepat sikit......
rindu nk tunggu juganah ngan obesia lama2....

budopjuruh said...

hahhahhaa...aku da beli daa..ok best.!!!!!
puas ati laa..da ber mcm2 komik ada kat dlm..komik rojak..!!
tp ok suka...terus kan lah aku akan sokong komikoo...

Amir Effendi said...

Nak cari back issue 3-6... nak cari kat mane?
amireffendi@gmail.com

Amir Effendi said...

tolong reply...baba chuah tanak buat graphic novel ke...atau jilidkan segala-mala work dia.

syencho said...

weee XD

Yahzah Republic Blog said...
This comment has been removed by the author.
rabia said...

Aku paling suka plot cerita obesia untuk isu kali ini. Teruskan usaha korang!

Yahzah Republic Blog said...

Jawatan Part Time (Kartonis)
hendak duit lebih hantar karya karton anda ke No. 03-07 , Blok B, Jalan Jaya Putra 1/1, JP Perdana 81100 Johor Bahru. Asingkan dialog dengan karya anda . ( sehelai dialog anda dan sehelay karya anda. Dialog tu letak kat atas kertas karya anda dan solatip kat atasnya) POS SAHAJA

kamen_rider_black said...

HAlo BroTher KomIkoo Semua..Aku Ada memBer Yang Nak MinTAk keJe As Pekomik Kat TemPAt Korang. LukISan diaoRAng mmG mengAncam Ada StaIl MAngA StREET FiGhTeR..soRang Power dLM IllUStraTion N gRafik leh jadi ColORist...But dua2 Leh pakAI software untUk ColOring..Aku ada PegI tMPT KoMiKo BuT TuTuP MCm dah Tak BuKAk LagI...N Aku Ada TeleFOn BuT tAk TeRjAwaP..AkU Ni PuN BekAs Art StudenT..so Aku TAU LukISan DiaoRg POwer n Boleh BAwak KOmIkO PergI lebiH jAuh..Percayalah... so mcM mAna NAk JAdi perkErja N PekOmIK di KoMiKoo??? Aku dah TrY telePon tk dApat? Nama AkU DArwise n dua kwn aku ni dari Seremban. So Apehal BAgi tau aku mcm mana nak contact Komikoo..cos Mcm2 Cara Aku dah buaT buT tak tAU camner nak Set temuduga....so KOmikoo Reply plsss

Rizal said...

Komikoo #9??? da bekubor ke bro, lame tunggu ni, aku kolek dari #0 sampai skrg, tp, performance kureng la, lambat mcm siput, harap respon, arigato

Sarah Joan Mokhtar said...

Just read it, best issue so far and the most enjoyable of my local mag collection this month :)

Anonymous said...

aku dah giveup dgn komikoo. well, thanks sebab bagi gua hope anyway.

AmaN said...

mna komikoo 9?

budopjuruh said...

aduhhh!!!!!!!bila la komikoo nak kuar????da naik puas nunggu apaaa daaa...

Johor Media said...

Komikoo secara rasmi telah ditutup disebabkan kemelesetan ekonomi. Diharap semua peminat harap bersabar menerimanya sebagai asam garam kehidupan.kos cetakan yang terlalu tinggi dan pekerja perlu dibayar dan setiap asil seni perlu di buat pembayar secara tunai.

Lihat Fikir said...

bleh saya tahu, kat area rawang ada jual komikoo...? sbb saya cari susah nk dpt...

Unknown said...

Camner nak beli majalah Komikoo yang lama sebab dah terlepas isu

venixx said...

rugi la cm ni...klu xbleh cetak..jual online as ebook pon ok..k t luar tu ade ramai pemint yg tggu hasil2 seni otai2 kartunis malaysia ni...

AmaN said...

Inilah industri buku komik negara kita... Mula2 URBAN COMICS, REVOLUSI KOMIK TANAHAIR (UC), skrg KOMIKOO pula... Hasil2 UC baru nak smbung kat KOMIKOO, last2 KOMIKOO pla trkubur... Ingatkan ler layanz criter JUGANAH dan EVILSPELL lagi, klu buat filem psl criter ni mesti omputih pun Xingat ni hasil negara kita tau... Last2, semua crew UC Xtau kemana sdh... Kromosom? Adijin dah ke Canada, Milx dah kat syarikat yg buat komik Transformer tu, malah jd org kuat lagi pla, White dah jadi penyanyi kump. coda pla, AIM dan yg lain2 entah kemana? Harap2 diorg sihat2 belaka dan sukses dalam hidup selamanya cma jgn brhenti buat komik tu ya, bukukan saja dalam simpan sendri dlu... Mnatau sy jadi jutawan, ler sy terbitkan untuk korang tu komik2... Siap buat filem lg...